Cílem projektu (celý název W.I.N.E.: Wine In Northeastern Europe: improving winegrowers’marketing skills in the field of wine tourism) bylo identifikovat a sdílet osvědčené postupy v oblasti marketingu vinařské turistiky v partnerských zemích a používat je jako základ pro vzdělávání malých a středních vinařů (cílová skupina).
Projekt umožnil:
- Zlepšit schopnost cílové skupiny zvýšit prodej a tím dosáhnout vyšších příjmů pomocí zasvěcení účastníků do nástrojů marketingu, které mohou uplatnit ve vinařském turismu;
- Zlepšení spolupráce mezi vinaři a dalšími organizacemi poskytujícími možnosti vzdělávání;
- Podporovat rozvoj inovačních postupů vzdělávání;
- Zvýšení mobility vinařů na evropské úrovni za účelem podpory vzájemného učení.
Myšlenka projektu byla výsledkem předchozí spolupráce některých partnerů projektu v oblasti vinařské turistiky.
Hlavním úkolem projektu bylo pomoci malým a středním podnikatelům zajistit udržitelnost jejich podnikání v dlouhém časovém horizontu, podporovat rozvoj inovačních postupů a zvýšit mobilitu vinařů na evropské úrovni a tak podněcovat vzájemné učení.
Koordinátor projektu: Instytut dla Zjednoczonej Europy, Poland
Partneři projektu:
- Občianske združenie MOHYLA, Slovakia (tichý partner: Združenie Tokajska vinna Cesta)
- Evropská rozvojová agentura, s.r.o., Czech Republic (tichý partner: FUČIKOVA MARIE-FUČIKOVIC SKLIPEK f.o.)
- Turistička zajednica grada Jastrebarskog, Croatia (tichý partner: Zagreb county wine roads-Plesivica wine road)
- Stowarzyszenie Winiarzy Podkarpacia, Poland
- Retica s.a.s. di Dassie M. e c., Italy (tichý partner: ASSOCIAZIONE MOSTRE PRIMAVERA DEL PROSECCO)
- Verein zur Forderung des historischen Weinanbaus im Raum Werder (Havel) e.V., Germany
Další informace o projektu naleznete v katalogu úspěšných projektů a na webu projektu wineproject.weebly.com.