Stáhnout PDF
Projekt zabývající se podporou udržitelného podnikání, který cílí na romskou menšinu. Projekt byl spuštěn v létě 2014.
Stav projektu | Ukončený |
---|
Téma | sociální inovace, podpora podnikání, životní prostředí |
---|
Program | PROGRESS (2007 - 2013) |
---|
Partneři | Vedoucím partnerem projektu je makedonská municipalita Šuto Orizari.
Další partneři:
- Association Roma Business Informative Center (Makedonie)
- Roma Informative Center Anglunipe (Slovinsko)
- Roma Public Council Kupate (Bulharsko)
- Evropská rozvojová agentura (ČR)
|
---|
Typ žadatele | neziskové organizace, města, firmy |
---|
Datum zahájení | 01.06.2014 |
---|
Datum ukončení | 01.08.2015 |
---|
Cíle projektu | V České republice se projekt zaměřuje na Romy, kteří by rádi začali podnikat v oblasti ekologického a udržitelného podnikání.
Hlavní cíle projektu jsou:
- Sdílení zkušeností na nadnárodní úrovni v oblasti podpory podnikání spojené s recyklováním plastů pod vedením romských podnikatelů z Makedonie a jejich evropských protějšků z České republiky a Chorvatska za paralelní podpory tzv. zelených prací ve Slovinsku, České republice a Chorvatsku.
- Vzdělávání Romů v oblasti udržitelného podnikání a podpora proměny nových a stávajících forem neformálního podnikání ve formální.
- Vytvoření sítě podnikatelských inkubátorů v oblasti udržitelného podnikání prostřednictvím virtuální podpory a vzájemného nadnárodního vzdělávacího procesu, který povede k vytvoření soukromoveřejného partnertsví mezi místními subjekty.
|
---|
Aktivity a metody použité v průběhu projektu | Aktivity použité v průběhu projektu:
- Informativní akce a navazující semináře,
- Studijní pobyt v Chorvatsku,
- Dvě regionální konference na téma Jak sociální podnikání-třídění odpadu přispívá k hospodářskému růstu a zlepšuje místní ekonomiku,
- T4T,
- Školení potenciálních příjemců a setkání řídícího výboru.
Metody použité v rámci projektu:
- Školení a semináře,
- Nástroje k tvorbě sítí a komunikace za účelem oživení a zapojení relevantních subjektů,
- Sociální aktivismus zaměřený na zapojení příslušných subjektů a místních komunit,
- Sociální marketing s cílem zvýšení povědomí o adresovaném problému.
|
---|
Výstupy projektu | Výstupy projektu jsou:
- Tvorba sítě ekologických podnikatelských inkubátorů a zajištění virtuální podpory zainteresovaným osobám a společnostem k podpoře ekologického podnikání;
- Zprávy o výzvách a řešeních zeleného podnikání na základě posudcích analýzy faktorů úspěchu a neúspěchu;
- Vytvoření krátkého návodu a podpůrných letáků;
- Webové stránky projektu a komunikačních sítí mezi partnery.
|
---|
Financování projektu | Na celý projekt je alokováno 415 039 EUR, z toho 112 639 EUR připadá na českého partnera.
|
---|
Český příjemce dotace | Evropská rozvojová agentura
|
---|
Role českého partnera a zhodnocení realizace | Evropská rozvojová agentura je zodpovědná za zdárný průběh realizace projektu v ČR. Jejím úkolem je:
- Příprava krátkého dokumentu Zelený podnikatel v Evropě,
- Úvodní regionální konference na téma Jak sociální podnikání – třídění odpadu přispívá k hospodářskému růstu a zlepšuje místní ekonomiku,
- Příprava závěrečné zprávy regionální konference,
- Vývoj online pomůcek pro virtuální školení Ekologické podnikatelské inkubátory online.
|
---|
Více informací | Více informací a aktuální dění můžete nalézt na webu ERA zde.
|
---|
Komentáře